Tillbaka till startsidan

egengjord müsli - mummaaa!

(kass bild,jag vet) - vaniljyoghurt, päron, valnötter och cornflakes är mitt nya svarta! Fy vad gott! får inte glömma bort detta. Dessutom är det bra för vegetarian jag, hehe. Valnötter ger mig omega-3 (kanske inte alla?) och då får jag i mig det där på något sätt - kryss i taket!
Till något annat så har jag äntligen blivit lite fri från skolan.. fast(!) alltså detta är sjukt! Imorse frågade jag K ifall vi hade läxa i näringslära så sa hon ja - vi skulle presentera det vi hade gjort förra gången typ. Så i slutet av min håltimme så sätter jag mig och söker runt lite om näring till maten vi lagade och sådär. FY VILKEN TUR! när jag kommer till lektionen så var det typ presentation=redovisning. Men alltså hallå??? det borde jag ju ha fattat. Men nej... hur som helst. I - min matlagningspartner var inte där och där stod jag - lagom förberedd. Nu till det sjuka. Jag gick frivilligt upp som den andra, tog pennan och började prata om mitt. Stod typ bara någon sekund vid datorn och fastnade på något angående vitaminen i något, eller sådär. kanske inte VG/MVG- kvalité men när jag kollar tillbaks på vad jag gjorde idag så känner jag bara så "hade det varit jag för två år sedan hade jag pissat ner mig och jag hade inte för 100000kr ställt mig där framme", haha :P nu var det lite som "a-piece-of-cake" o.O
Det där var en sådan grej som ni vet... känslan av att man gjort något och sen minuten efter tänkte man "vad fan hände?" :P
Till något annat.. Igår gjorde en lärare något han nog kommer att få ångra. De som känner mig vet att när man har sagt något till mig som jag tycker är väldigt fel - antingen det som sades eller hur det sades, då jävlar ska jag göra rätt för mig och se till att ändra på det. Ex. har mina föräldrar sagt något jag tidigare inte hållt med om eller har velat göra, så ska jag ha det så med, för oavsett vad de vill att jag ska göra och jag inte anser att jag ex. har tid, så ska de förstå det.
Nu är fallet lite annorlunda, men hade den läraren bara kunnat lägga fram det på ett bra sätt så hade jag aldrig börjat rota i det. Jag vill inte säga att jag ska ta ner honom, men han har inte följt kursmålen och då borde alla fan vara underkända i kursen. Det handlar inte längre om ett Godkänt eller ett mycket väl godkänt för mig, det handlar om att rätt ska vara RÄTT!! och det ska jag fan se till att det blir. Man ska då banne mig inte tro att man kan bedömma en hur som helst. Att vara en lärare innebär att vara enormt ansvarstagande. Jag säger inte att ens liv ligger i lärarnas händer eftersom betyg kanske inte spelar så stor roll MEN visst har de makt, mer eller mindre, och om de har det så ska man använda den makten med varsamhet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att du kommit så långt i ditt redovisande :) och lite kul att vi i skolan idag hade forumspel i skolan, du vet när man gör en pjäs, (i detta fallet en konflikt som skulle lösas) och först visar gruppen upp hela, sen visar de upp den igen och då ska vi säga stopp när vi känner att de är något som är fel och gå upp och göra det som vi tycker är rätt och utan att tänka på den så var jag den första att säga stopp och gå upp inför klassen och visa hur jag hade hanterat en viss situation. lite awesome av oss :)



till din lärare, jag håller med till 100% bara för att de har "större makt" ska de inte alls komma och tro de kan göra som de själv vill, så YOU GO GIRL ;)

2011-12-15 @ 20:50:27
URL: http://eemelieohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback