Tillbaka till startsidan

18. Februar 2011 - Deutschland

Nog för att jag har haft himla många down-perioder, men idag ville jag bara sätta mig på flyget hem. Jag vet inte vad som gick fel idag, men än så länge har inte mycket kännts bra och jag blir bara så arg. Arg så jag gråter och blir frustrerad och var ska jag göra av de känslorna? Vem ska jag slänga dem på? Jag vill bara skrika för det gör så ont.
Jag ska försöka förklara vad det är som ger mig dessa känslor men jag vet inte hur pass förvirrande det blir.
Jag ger det i alla fall ett försök.

I morse vaknade jag upp som vanligt och så, inget gick direkt fel, däremot så blev jag helt plötsligt sen till bussen och fick springa som bara den på hal is, kul... sen när jag börjat gå ett tag (bara för att jag kunde se busshållplatsen) så ser jag bussen komma och får börja springa som fan! Känner mig rent slutkörd sen när jag står därinne i bussen och jag vet inte ifall något snea sig i huvudet på mig men jag orkade inte säga hej till de människor , jag kände, som stod där. Jag var trött och jag orkade inte vara den som är först och säger hej. Inte nu igen.
Vi hade sedan biologi och jag måste säga, jag börjar bli så trött på min klass nu. Jag vill bara ställa mig upp och räcka finger åt hela högen och bara skrika en massa svenska idiotord på dem, för vad enda in i helvete, de förtjänar de, i alla fall vissa. Inte för att de kanske gör något särskillt mot mig men det är ju kanske också just det som är problemet. Jag finns också, jag är då fan heller osynlig, har jag aldrig tidigare varit i alla fall.
Sen dessa människor är så jävla in i helvetes studielinriktade. Det känns nästan jobbigt för dem, verkar det som att ha mig bredvid för jag tar ju extra tid. Den tiden tar de hellre till att diskutera med någon som har flytande tyska, men de missar en jävla stor grej där och det är att jag är 18 jäävla år  med mer erfarenheten än vad de har som växt upp i sitt snobbiga och rika stad och hållt sig med samma kompisgäng genom alla åren. Jag är inte de, jag är inte så ung, DUM och oerfaren som de. Jag har en vettig hjärna och mer utvecklad än deras ärthjärnor som inte inser att skolarbete inte är livet. Livet är bl.a. din omgivning och dig själv, hur du visar för andra vilken fin människa du är och känner dig tillfreds med det. Får väl låta hippy nu... men vad är viktigare än kärlek?
Hur som helst.. okej, vill de leva i sin ovänliga värld och missa chansen att lära känna en människa som har så mycket att ge men att de bara är för tröga för att inse det, så är det fine för mig, men att gör amig inte osynlig är bara botten!!!
Jag fick i alla fall hjälp av min granne på biologin efter ett tag och då säger läraren med en sådan märklig min "tack" till honom. Precis som att jag var ett jobbigt fall att ta hand om. Då slapp han att förklara uppgiften annorlunda för mig. JA, jag må ha överreagerat men hade ni varit i min situation och kännt er som jag gör idag så hade ni med tänkt så. Det svär jag på.
Det värsta idag var ändå PGW:n, vi hade vikarie. Ohhhhhhh, jag haaaaaaaaaataaaaaaaaaaaaaaar att jag inte är snabb i mun ibland och att min tyska inte kommer så snabbt när jag håller på att blossa upp.
Hela lektionen gick ut på att de skulle göra ett ungdomsval. För er som nte vet det så har regeringen i Hamburg kraschat och nu ska man välja en ny och eftersom politik är ett stort ämne i Tyskland så gör de ett val i skolorna också, där eleverna får välja (självklart räknas inte det i de riktiga rösterna).
Kan ni gissa vad?
Jag stod inte på listan, som vanligt!!!!!!! Så jag fick ingen lapp och kunde därför inte rösta. En annan del av lektionen var att de höll på med sina profilval till nästa år, inte heller där kunde jag delta. När jag hade väntat 45 min så går jag fram till läraren och frågar om vi ska göra det här valet hela lektion ut och får till svar "ja, antagligen, vadå då?" svarar att jag har inte fått någon lapp så jag får tydligen inte rösta. Då blir hon rent ställd och frågar mig "varför inte det då?" NEJ DU DET ÄR EN JÄVLA BRA FRÅGA, exakt samma som jag vill fråga dig din idiot. Nej, det sa jag inte men hade gärna velat säga det. Hur som helst så ska min nu helt plötsligt underbara-klass-som-alltid-hjälper-amanda blanda sig i. AHHH. Duger det inte alltid så duger det inte då heller. Får bara en känsla av fjäsk. De gör det för sitt eget bästa, inte för att de vill hjälpa mig. Utan för att de ska beröm eller ett tack.
Ja, ja det blev inte så mycket med den där lappen i alla fall men FRU äckel säger inför alla "du vill att tillåter dig ledighet, va?" JAJAJAJA, för vad tycker du att jag ska göra här, helt ärligt????
"- ne, ne.."
Sen säger hon att jag ser irriterad ut och det gör henne ledsen att det inte var någon lapp för mig men det är bara 45 min kvar.  Gå och sätt dig med andra ord och tro fan att jag var irriterad, nej det var jag nog inte nu när jag tänker efter, jag var arg.
Gick liksom och satte mig och pluggade in musik i öronen och hade mobilen framme, JAAA, jag hade den framme. Tänkte att hon får säga vad katten hon vill, vad kan hon göra? Hon får mer än gärna slänga ut mig så jag slipper vistas i hennes närhet som bara beteer sig så riktigt äcklat mot mig.. typ jag är lärare, jag bestämmer. Ja, inom detta klassrummet kanske du tror du gör det, men jag har en egen vilja med och den kan du i slutändan inte trappa ner på, för då är det du som kommer att få kängan i röven. Ni skulle ha sett hennes flin, då hade ni förstått.
Killen som satt bredvid mig satt och dunkade i bordet som jag låg på med huvudet och jag brukar alltid be vänligt ifall jag stör mig på något att den ska sluta, men jag ville inte vara vänlig så jag bara vände mitt huvud om till han och gjorde ett frustrerat läte som man kunde tolka som "men kan du ge fan i det någon gång?!" Det funkade i alla fall.
Körde igenom låtar som losing you, hold on och sedan gick det över till lite lugnare i hörlurarna under tiden som några tårar föll ner för kinderna. Hade huvudet i bordet så ingen såg men det hade nog kvittat. Jag hade kunnat ställa mig framme vid tavlan och börjat storgråta. Tvivlar på att någon hade brytt och sett mig ändå.
Nej okej, klart de hade sett mig men att gå först fram och fråga vad det var, hade nog tagit den "Modigaste" fem min.

Ja, jag har en dålig dag. Dem brukar oftast inte vara såhär dåliga. Idag orkar jag bara inte med folket i skolan och det värsta är att jag ska dit senare idag. Tänker i alla fall positivt eftersom det är en "Bal", så det där skolsnacket försvinner förhoppningsvis.
Jag ska göra mitt bästa för att hålla huvudet uppe för många svaga människor kan aldrig ta ner en stark oavsett ifall den står ensam. Segraren står ensam mamma, eller hur?

Leah kommer hit vid 4 och då ska vi pyssla till oss. Jag hoppas vi får trevligt ikväll.
Hoppas ni med får det!


Inte jag som har tagit bilden!


Förlåt för detta inlägget, jag vill inte göra er oroliga, så bli inte det! Alla kan ha en dålig dag och vissa dåliga dagar känns värre än andra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att din kväll blir bättre än vad din dag har varit :/ låter verkligen skit jobbigt.. <3

2011-02-18 @ 15:12:45
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: asdasd

wow, ingen dålig rage! :)

2011-02-20 @ 00:13:43
Postat av: Mamma

Ja, Amanda, så är det. Segraren vinner. Ditt liv är som en berg- och dalbana. Det går upp, det går ner, ibland kastas du utför ett stup, men du reser dig alltid upp! Du är helt fantastisk! Det är inte bara en resa till Tyskland du har gjort, den inre resan kommer att betyda betydligt mycket mer än någon annan resa du någonsin kommer att göra. Denna resa är bara din egen och ingen kan någonsin ta den ifrån dig! Vi älskar dig och det går inte en dag utan att vi tänker på dig! Kram vår älskade prinsessa!

2011-02-23 @ 08:12:25
Postat av: Anonym

2011-02-23 @ 08:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback