Tillbaka till startsidan

4. Februar 2011 - Deutschland

Nej, det var då själve...! I förgårr satt man och skrev ett prov och under tiden var fönstert öppet så man kunde höra fåglarnas kvitter. Igår strålade solen och jag blev tagen och började kolla på vårkläder inne på H&ms hemsida. Och idag... idag stormar det och regnar. Just vad man hade väntat sig.. inte.
Jag får spader, alltså, jag vill kunna gå i shorts NU.

Om jag ska slinka in några meningar här om hur jag mår, så mår jag la okej. Det var nog faktiskt mest Isabelle och Leah som gjorde min dag hittintills bra. För när jag kliver på bussen imorse så sitter Isi där med sitt största leende, precis som vanligt. Jag måste berätta för henne en dag när det blir tillfälle hur mycket det faktiskt betyder, eftersom det kan få min dag att se totalt annorlunda ut. Sen så kändes det bara väldigt avslappnat i skolan idag tillsammans med Leah. Vi gick för första gången och satte oss på en bänk för första gången och pratade om hur mycket vi ville ha sommar, om kläder och sen även vad man kunde göra i Hamburg som är speciellt, eftersom... *hemlis*. Även första gången jag typ "vågar" vara lite högljudare och skrika någon mening till någon (i detta fall Isi). Annars pratar jag mest när man står upp mittemot varandra eller sitter mittemot eller bredvid varandra.
Så hemsk har min dag inte varit, men jag vet att jag kan må bättre.

Senare idag åker jag in och träffar Annika och pratar av mig och förhoppnigsvis shoppar lite med. Vill det.
Därefter är det tänkt att vi träffar Mario och Nikolas och kollar på en bio. Behöver det.
Jag har inga problem, som de flesta redan vet, att vara själv men som jag och mina föräldrar talade om - ibland får man tvinga sig själv till saker och ting. Annars kan man sitta i soffan hela dagen och sen en dag så undrar man vart livet tog vägen och ett av mina favoritordspråk är "livet är de dagarna du minns", och jag vet att dessa människor som jag idag träffar kommer få mig att ha en bra dag för de tillhör då mitt liv som jag sedan vill sitta och titta tillbaks på.

Ha en fin fredag! <3
peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback