Tillbaka till startsidan

8. Februar 2011 - Deutschland

ÅÅÅH kan det vara så att våren är här???
Igår när jag var påväg hem efter kören så kände jag den där lilla lyckan i magen när jag kollade upp mot den någerlunda ljusare himmel jämfört med bara en dag innan. Det var sådan "disney-himmel", som jag kallar det.

Idag när jag vaknade upp var det med redan ljusare OCH på tal om vakna upp. FASEN vad bra jag har sovit inatt!! Jag kände mig nästan utvilad när jag vaknade fast eftersom jag sov så gott och hade det jävligt bekvämt så ville jag inte upp, haha. Gick i alla fall upp i alla fall och mådde ännu bättre när jag märkte att det ljusnade snabbt som bara den. På väg till bussen blev jag inte mindre glad, då var det även lite varmare och fåglarnas kvitter kunde jag höra :)) det var liksom vår i luften helt enkelt. Och de som sa att vintern skulle vara den längsta denna gången.. PFF.. x) FAST OKEJ, man ska inte ropa hej för snabbt så jag tar tillbaks det jag precis skrev, haha!

Idag skulle jag egentligen vara hemma med Lennart själv men han blev sjuk så Kai är med hemma. Usch, hörde för ett tag sedan att han hade kräkt och mådde bättre. Gud, jag hoppas han mår bättre men jag vill till stan nu, haha! Jag tycker inte om kräkandes.

EN sak innan jag avslutar dock. Jag satt och kollade på de klippen, som man kan kolla på, på svt. Alltså de från melodifestivalen. ALLTSÅ, WTF!!!! Vad har hänt? De verkar ha sattsat mycket på framträdande detta året, eller är det bara jag som tycker det? Första tanken som slår mig där är då som vanligt - varför nu när jag inte är där och kan "uppleva" det??
Haha, inte för att jag missar något stort, det är bara det att jag tycker inte om att se saker förändras när jag inte är där men samtidigt vet jag att här befinner jag mig, över havet och om det är något som förändras, så är det jag. Så jag ska nog inte klaga så jävla mycket. Svedala, mitt hem och mitt svenska liv är inte så totalförändrat. Jag har bara tryckt på pausknappen - fast den pausknappen funkar inte så bra eftersom livet går vidare för de andra där, haha. Får fixeluxa lite med den där knappen snart ;) Haha, skämt!

Av de utslagna bidragen som jag såg, så diggade jag mest Jonas Matssons "on my own" - fan vad skön låt x) Lugnt en av mina sommarlåtar, I swear. Den har liksom sådant sommargung.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback