Tillbaka till startsidan

Hannover 12.02.11

Jag steg upp runt kvart i åtta och började leta efter kläder, packa väska och bädda upp en säng till Annika, som skulle sova över hos mig samma natt.
Hade sedan följe en bit ner till tåget med Kai som skulle handla bullar eller bröd på bageriet.

Det var mig ett jääävla liv på tåget till Hannover eftersom det samma dag skulle vara ett fotbollsspel i närheten och HSV spelade.. ett hamburgslag och ja, tyskar och fotboll..
T.ex. så satt sig 2 killar bredvid oss och den ena drack öl, alltså klockan var runt 9? Örk i vanliga fall, men alltså..
Dessutom så fick man inte dricka alkohol på tåget och när sedan en kvinnlig polis upptäckte att han drack.. ja, hon försökte så gott hon kunde med att "fånga han" och eftersom han inte ville erkänna att det var hans och inte följde med henne så gick hon och hämtade en annan polis och när hon kommer tillbaks har han ju såklart gått. Hur dum får en polis bli? Kvar är kompisen som får skulden av den nya mer utrustade polisen och kompisen bara "Jag drack för fan bara min jävla kaffe, vad vill ni??" sen vände han ryggen och gick. Vet ni vad, de kom undan. Gud, vad poliser är lagom maktlösa ibland, kvittar hur jäkla mycket skyddsvästar och petonger dem har, inte många som verkar frukta de.
På tal om de där killarna så var de faktiskt trevlig ändå, så mig gjorde det inget att de smet undan. En vän till från de ställde sig också hos och och pratade med oss om Sverige och Finland. Jag minns inte namnet på stranden, haha.. men de tyckte i alla fall vi skulle komma dit i sommar. Där känner jag att alkoholen hade påverkan. För snälla ni, Hamburg - strand. Jo, nämen klart. Ett, ni kommer aldrig komma ihåg att ni ens pratade med oss (tjejerna på tåget) och två, i hamburg finns där inte bara en drös med människor utan en väldigt stor drös med människor, good luck to find us on the beach..
Kan i alla fall nämna att vi fick, inte bara utav dem, utan även av andra under vår resa mycket beröm för vår tyska x) T.ex. så innan killarna kom dit så var där en kvinna och eftersom jag och Annika pratade om utbytesåret och så vidare så förstod hon att vi var utbytesstudenter så innan hon lämnade tåget så sa hon "fortsatt trevlig vistelse i Tyskland och ni pratar härlig (?) (alltså toll på tyska) tyska" Vi bara "taaaack!" haha..

Framme i Hannover så checkade vi in rådhuset, kyrka, shoppingställena, osv, men jag köpte typ inte så mycket direkt. Inte Annika heller, jag vet inte vad det var med oss men vi båda var så fruktansvärt nerkylda, tysta och utmattade. Inte många ord vi sa till varandra, hehe.
Vi hade ingen lust till en början att egentligen åka till Elli eftersom vi var rent slutkörda men vi gjorde det i alla fall och det blev verkligen skitnaaajs där även ifall vi inte kunde stanna sålänge pga. tågen!!!! -.-
I Ellis kök var vi 6 människor från 6 olika länder, smaka på den! Italien, Sverige, Finland, Norge, Tyskland och Südafrika!! Gissa vem som gjorde det mesta av maten? ITALIENAREN! och vad bjöds det på? PIZZA ;) haha! Underbart! :D
Vi fick i alla fall bråttom i slutet eftersom vi inte kunde missa tåget hem och jag kommer då aldrig glömma den dagen!
Jag sprang med en tjocktröja och plånbok i ena handen och en pizza i andra. Kameran la i väskan som jag inte hann stänga och jag oroade mig hela tiden för att den skulle gå i sönder men hade ingen tid till att stanna och fixa det. Jag, Annika och Italienaren - Flavia sprang igenom en tysk by i mörkret med vars en pizza i handen och snön bara föll ner fort som bara den! Kallt var det med.
Vi hann med tåget och vägen hem gick bra förutom en sak och det var att min mobil blev sjuk i huvudet och sådär, men ja det är en annan historia.

Annika följde i alla fall med mig hem och sov över. Jag värmde två värmeflaskor till oss mitt i natten och sen sov vi gott, eller jag hoppas i alla fall hon med sov gott hann inte fråga henne i morse eftersom hon skulle iväg på ett kalas tidigt.

Bilder kommer i ett inlägg för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback