Tillbaka till startsidan

13. Januar 2011 - Deutschland

Vet ni vad höjden av lathet är?
Att vara kissignödig i all evighet men inte orka resa på sig och sen när man väl känner att "jaaa, nu orkar jag" - då blir det upptaget på toan, så nu blev man helt plötsligt lat igen för det innebär att man måste antingen gå upp eller ner för en trappa. Haha, gud. Varför måste två personer bada och duscha efter varandra just nu när blåsan vill sprängas.. kej, överdriva kallas det, men ja :)

HA, nu när jag skrev "men ja", fan.. de orden förföljer mig. Jag säger det alltid i talande svenska och vet ni vad? jag gör det ta mig fan alltid i tyskan. Också det av lathet, hopplöshet eller liknande. Antigen pallar man inte förklara vidare eller så ger man bara upp med att fortsätta prata för att det snurrar i huvudet på en, i mitt fall nu så är det tyskan som snurrar och ibland orkar jag inte ens försöka formulera mig.

Hmm.. vad har hänt idag då?
Öh, jag sov rätt konstigt eftersom jag somnade på eftermiddagen i 3h. Så på morgonen var jag typ vaken men ville inte vara det? Hur som helst så kom jag upp, gjorde vid mig, åt frukost och gick till bussen.
Det börjar verkligen bli mycket bättre med mig och prata "småprat". Jag vet inte varför det kommer såhär sent men jag börjar i alla fall komma bättre in i klassen nu. Idag var en riktigt bra dag.
Mina två första två timmar var sport. Vi spelade vollyboll. Jag hade jääättekul men var så himla trött och under ett tillfälle så ser Leah helt efterbliven ut när hon försöker fånga bollen och alltså då.. då föll jag ihop av skratt och var väldigt nära tårar. Såg så fruktansvärt roligt ut!!! x')
Fick även reda på mitt betyg nu efter ett halvår. Får en 2+. Ni som inte känner till deras system så har man från 1-6. 1 är det bästa, så jag är nöjd med mitt betyg!

Sen var det kunst. För en gångs skull hade jag tappat motivationen där också. Vet inte vad det berodde på men jag hade ingen lust att måla. Mitt "projekt" känns bara så trist så vill bara bli klar med det.

Vi hade senare tyska. Folk började presentera deras kurzbiografie. När Liza hade presenterat så fick hon välja vem hon ville höra. Hon valde mig och jag säger väldigt högt "NEE!" hon bara "vill du verkligen inte?" och jag "neeein wirklich nicht!" Jag behövde inte då men när jag pratade med min lärare efter lektionen så missförstod hon mig från början och jag tror egentligen hon valde att missförstå mig för jag var inte så himla otydlig och fel i vad jag sa. AH, så nu ska jag göra det imorgon och klassen ska hjälpa mig under hela presentation. Ja alltså fan, det kommer bara bli så jävla dumt. Vet inte ens vad jag ska säga.
"Här är min familj, Robin, Annika, Emelie, Marcis och mina katter. De betyder mycket för mig, vad mer vill ni veta?" Nej, alltså jag har väl mer och säga, men shit, jag vet inte var man börjar, slutar och allt. Det är inte så lätt att prata spontant på en redovisning på tyska, tro mig!

Åkte hem snabbt i den stora pausen och hade glömt nyckel så fick vänta ett tag innan Kai kom hem och låste upp. Gick upp på rummet och åt chips. Jättenyttigt, jag vet.
Tog bussen tillbaks 20 min senare och hade tråkigt tyska. kändes inte som jag lärde mig något. Kul.

Har inte gjort så mycket annat idag. Det har förresten regnat idag :(

Ska nog faktiskt gå och kissa nu, för er information, haha. Sen blir det duschen och ja, social kan jag med tänka mig att vara. Haha.

Sov så gott folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback