Tillbaka till startsidan

16. Januar 2011 - Deutschland

Vet ni vad?
Idag har jag varit här i ett halv år och det är nu hälften kvar. Har faktiskt lite blandade känslor. Saknar Sverigehemmet och livet där osv. Att liksom få komma "vidare" i livet. Har ibland kännts som att jag slösar bort tid här när jag kan ta och gå mitt sista år i skolan och få det avklarat - men nej, det är bara strunt. Det är hemlängtan som har talat. Det är inget fel alls med att ta studenten ett år efter alla andra, då har jag bara mer tid på mig att bli säker på vad jag vill läsa vidare till och inte senare slösa bort år på en linje som jag sen kommer på är helt fel.

Den andra delen med känslor är att jag med kommer att sakna det här. Tänkte speciellt på det när jag satt inne på mitt rum idag med Lenni. Vad fan .. hur ska jag klara mig utan det charmtrollets charm varenda dag? Ahh.. jag kommer sakna hans fräckheter och tuffa attityd! Kan tänka mig hur svårt det är för Jorun att vara borta ifrån honom ett år! Tänk... han kommer bli så himla vuxen under tiden jag inte är här eftersom han växer på för fulla muggar redan nu. Åh. Ja,ja. Det blir nog bra! Jag uppskattar i alla fall båda mina liv!

Huvudsaken till att jag egentligen började skriva på bloggen idag var att jag ville visa er vad jag igår köpte. Blev himla nöjd med hur jag fixade till det, men sen kom ju också den där tanken. Fan, det ska vara så ett halvår - ska jag ta med det hem sen eller inte? Egentligen är det inte färgerna till mitt rum och jag kan ju skänka Jorun det.. Vi får se.

Här har ni i alla fall bilder på hur det blev:





lite småfint blev det? :)

Nåja, ni får sova så gott!
Godnatt på er.

Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback