Tillbaka till startsidan

8. Januar 2011 - Deutschland

Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg nu över hur mitt liv går här.. sorry!

Min jul var jättefin och nyår med! Vi var hemma på julafton eftersom Mor- eller farföräldrar inte kunde komma pg.a. snön.
Jag fick mycket fint och julmaten bestod lite av min beställning, haha. Jag tycker så himla mycket om Kais auflaufs (gratäng) ^^
Jag skypade även i en timme med hela rama släkten och sen blev det ca 5 snabba min med Robin, Anette och Patrik!

Efter vi hade kollat på en film som gick på tv så stod helt plötsligt tomtens säck utanför huset och så lycklig Lenni blev, åååh! Ingen "trodde" på han och han fick nästan ögon i tårarna så mycket han försökte få oss att förstå att säcken verkligen stod där, auuw!
Jag fick många julklappar som har med själva Hamburg att göra (ex. en anteckningsbok), sen fick jag sjukt mycket strumpor, precis som önskat så jag blev riktigt glad! Fick även det andra jag hade önskat mig - något för torr hud och en minordbok som är lättare att släpa med dig till skolan.
Av mammis och pappis fick jag bl.a. ännu mer strumpor :D! En sköön mjukisdress och en av de finaste pyjamasarna jag ägt x).. fast fan, jag brukar alltid tycka om dessa pyjamasar! Fick även canada snow skor, warma men ger skoskav -.-!

Sen blev det sylvestern och då fick jag ett nytt last med julklappar. Jag har nog aldrig fått så mycket julklappar som detta år!  gud..
Fick i alla fall Robins t-shirt som jag ville ha! fick även ett armband fast det fick han inte kalla julklapp för jag ville inte ha något annat än en av hans t-shirtar och han, så det var bara en extra- uppskattningspresent. ^^
Av Emelie fick jag en premunation på tidningar som hon fixar med! AHHHH, HÄR SKA DET LÄSAS! Har saknat svenska tidningar så mycket. Åh det var på den bästa tidningen med, haha. Cosmopolitan! :D
Fick även ett pat fina öronhänge som jag med har velat ha länge eftersom jag tog med mig ett par liknande hit men det ena är borta och ploppen till det som är kvar är väck (inte för att det gör någon skillnad).
Av Anette och Patrik fick jag en gammelrosa (tror jag det heter) omlottskofta och en t-shirt i samma färg med silverstenar på. ÅH, så himla fina de var!!! Kan berätta att den den där koftan använde jag lite för många gånger innan jag kastade in den i tvätten IGÅR, haha, precis som t-shirten. Nu är de i alla fall torkade och jag är lycklig igen.

Inledde detta året gjorde jag med att åka skridsko och betala mat för ca 600kr.. obs x) Varför det egentligen är ett stort Obs, är för att det blev inte så himla lyckat någon av gångerna -.-. Första gången så åt jag en STOR förrätt (vem fan gör stora förätter? en förrätt är en förrätt?) och blev jättemätt efter halvmåltiden och kunde inte äta mycket mer. Fast jag åt ändå nästan upp allt :D
Andra gången så var det dagen innan helvetesdagen och vi satt och åt och i ena stunden var allt bra och sen kom det som ett skott i magen och jag började må lite småilla och kunde inte riktigt äta och sen frågar R vad det var och sen börjar jag gråta.. inne där på resturangen. ÅH. Jag kunde inte äta upp där heller, men R åt i alla fall upp allt sitt och det smakade tydligen sjuuuukt gott, haha!

Dagen då flygplanet lyfte låg jag inne på mitt rum, grät, grät och grät, sov och sen grät jag igen. Kände mig tom och trodde att saknaden skulle vinna över mig denna gången. På eftermiddagen skulle vi se en handbollsmatch mellan Sverige - Tyskland. Jag försökte rycka upp mig lite och det gick väl helt okej men någonstans kändes det i efterhand som ja fick sota för det. Eftersom jag inte hade gjort på mitt sätt (ligga och gråta i sängen tills det känns bättre att resa på sig - utan tvingat mig) så gick jag ständigt runt med gråtet i halsen.
Annika mådde inte heller så bra och hon ringde mig och sa att hon behövde träffas och jag tänkte JA TACK. Jag åkte in och träffade henne. Redan vid första ord hade hon den där "tonen" - den som vet att jag måste genomlida något jobbigt. Jag försökte innerligt att inte börja lipa direkt och det fungerade.
Sen gick vi och satt oss inne på en bänk i Europa Passage och när jag började prata om hur jag saknade de där småsakerna, en sådan liten småskit sak som att vi varje kväll spelade angry birds innan godnattpuss och jag somnade i hans armar.. då brast det. Då fick jag hennes armar runt mig och hon tröstade mig så gott hon kunde och även ifall jag vet de sakerna hon sa så kändes det fint att höra.

Dagen som Annika sen hade fruktat över kom och vi åkte in och träffade Ian. Vi spelade ping ping och hade riktigt roligt. När det var dags för hejdå så började min fina Annika gråta jättemycket och först så fick hon tröst av Ian men när det inte längre gick så, så var det min tur att hålla om henne, försöka få henne att andas och be henne att bara gråta - för det är det enda som hjälper både känslosamma jag och känslosamma hon.
Vi gick in på Mcdonalds och hon beställde för en gångs skull mat utan att tänka på hur tjock hon skulle bli för hon ville bara ha en riktigt fet hamburgare + glass, och jag.. ja, jag var inte så illa därann, men jag hade inte ätit så mycket på senare tid så jag det som fanns i vegetarisk väg. Pommes, majonäs, sallad och cola. Önskar nästan att där var en jävla fet vegetarisk, fettig burgare för mig med.
Innan vi skiljdes åt bestämmde vi oss för att ses i helgen hemma hos henne - se en eller två tjejfilmer, GRÅTA och sova över. Hon vill gråta och jag vill gråta. Jag saknar R hon saknar I.

Så det ska jag göra idag. Jag ska träffa Annika, se filmer och gråta över vad jag saknar.






Kommentarer
Postat av: eemelie

"Ingen "trodde" på han och han fick nästan ögon i tårarna så mycket han" Hahahah!! nu ska jag fortsätta läsa x)

2011-01-08 @ 16:08:53
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad bra att du fick massor av vad du önskade dig :D och att du fick vad du behövde och massa julklappisar är alltid skoj :D!

Vad jobbigt att det blev så jobbigt när han åkte, det är ju förståligt, men vilken tur att du har Annika som vet vad du går igenom och är lika nere över det, det kan ju hjälpa när man ska trösta varann :)



vilken tur att du hade fina "högtider" :)!

Saknar dig <3

2011-01-08 @ 16:16:14
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback