Tillbaka till startsidan

20. Juli 2011 - Schweden

2v sedan var det igår.
Jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva här. Mycket händer. Sommarjobb, träffa andra och göra vardagliga saker.
Idag hände inte särskillt mycket men ändå något, på något vis.
Idag flyger även Disa hem till Indonesien. Ca. 2h sen är det nu sen hon lyfte och sen flyger hon i ca 17h om jag minns rätt. Manon åker med hem imorgon, om jag minns det med rätt.

Idag tog jag mig i kragen och började packa upp efter Robin hade åkt hem till Svarte. Det kändes jäkligt tungt. Trodde inte det skulle göra det eftersom jag redan har öppnat alla resväskorna. (inte koffers!! som jag hela tiden får kämpa för att inte säga.. vafan!) Men det var som sagt väldigt tungt. Saker jag inte har tittat på nu i eller luktat på (parfym) i 2v gjorde det kämpigt. Jag fick tillbaks en massa minnen och fattar inte på något sätt att jag redan har varit hemma i Sverige i 2v+1 dag.
Jag kollade igenom min kalender och kan inte fatta att det var mitt år. Kan inte fatta att jag satt i ett annat land med en annan vardag och skrev i den dagligen. Kan inte fatta att den där var med mig i skolan där.
Gud... förståelsen över vad som har hänt börjar långsamt sjunka in. Jag menar verkligen långsamt när jag säger det!

Imorgon ska det regna en massa och det känns inget vidare.
Jag vet inte om det var resväskorna nu eller om jag bara är trött, eller sådär, men jag kan lika bra gå och lägga mig känner jag.
Märkte att förra gången jag sov själv. Alltså första gången jag sov själv sedan jag kom hem så var det först och främst svårt att somna. Kände mig så himla ensam och tankarna bara snurrade runt. När jag väl lyckas somna så drömmer jag hejvilt. Minns att när jag vaknade så körde jag in i en vägg eller en hiss med något. Rullskridsko tror jag det var.

En annan rädsla jag har är att tappa min tyska. Jag vill inte det!! Men har knappt pratat det och har inte haft någon tid eller sådär till att få tag på någon ny tysk film eller bok. Imorgon blir det dock stan så då får jag kolla om jag hittar något. Tror i mitt fall att det blir bäst med en bok eftersom jag inte tycker om när det dubbas direkt.

Sov så gott på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback