Tillbaka till startsidan

17. Juni 2011 - Deutschland

Alltså klockan 4 ska jag träffa min kontaktperson med Birte är det tänkt, men jag tror hon har glömt bort det... så vet inte hur det blir med det. Har försökt ringa henne, men ja,om hon inte snart ringer tillbaks så får jag ta och ringa min kontaktperson och säga att det inte blir så mycket mer med vår träff idag, haha.

Det blev inte heller så mycket skola idag. Det var Abi-strejk, hette det. "studentstrejk". Alla de som snart ska ta studenten sprang igenom skolan och hämtade ut alla på skolgården. Där gjorde de lekar med lärare och elever, drack vin hit och dit, kastade runt vattenballonger och sprang runt med vattenpistoler. Lagom galet sådär. Slapp alltså lektioner. Alltså hade jag bara första lektionen lektion och sen efter ett tag gick jag hem.
Nu har jag suttit och arbetat med mitt projekt i timmar och ska snart hoppa snabbt in i duschen och ta mig ner till Blankenese.

Ikväll träffar jag andra utbytesstudenter och inatt sover Disa över här. Imorgon blir det Flensburg!


juste.. studenterna sprang runt och målade alla på kinderna eller i pannan med läppstigt. Det står: ABI - 11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback