Tillbaka till startsidan

24. Juni 2011 - Deutschland

På något sätt så sörger jag inte att det inte är mer än 10 dagar kvar. Det är inte så att det är dåligt här det är bara det att jag är rätt klar och är redo för Sverige nu. Kommer sakna mycket här men det finns inget jag kan göra åt det. Därför jag bl.a. känner mig rätt färdig är väl för att jag vet att tiden kommer förr eller senare och att den snart kommer gör faktiskt inte så himla mycket. Jag ser ju framemot att komma hem.

Idag var ÄNTLIGEN min sista skoldag i den tyska skolan. Tack gode gud. Inte för att vi direkt hade så mycket lektioner. Första lektionen var biologi och då gick vi åt glass och kollade på klassbilder från sjätteklass. Rätt kul att se för min del med. Vissa såg verkligen speciella ut i den åldern.. haha.
Ähum därefter så hade vi PGW. Där pratade vi bara om klassresan på måndag och sen städade vi klassrummet och lämnade det tomt inför nästa klass som får det rummet till hösten.
Att det var min sista dag där gör mig inte jätteledsen. Var faktiskt påväg ut direkt genom dörrarna men såg då J och K sittandes på golvet och stannade till. Vi började prata lite smått och det slutade med att jag satt mig ner hos de. Manon kom också och pratade lite. Constantin tog några bilder på oss 3. J nämnde några gånger det där med att det är min sista dag i skolan och ifall det inte känns konstigt och sådär. Till en början så var jag rent lugn och bara skrattade åt att hon ens frågade. Haha. Tänkte dock lite mer på det och kände att det ändå är rätt skumt. Det var det skolåret liksom. Samtidigt som jag är glad över att det äntligen är över (Påminnelse till er: skolan här är inget jag någonsin har beundrat) så är det ju ändå bara allmänt konstigt att jag aldrig mer kommer ha lektionerna där eller gå runt i korridorerna, gå till kantinen och sådär. Alltså nej, jag kommer inte att sakna det, det vet jag. Jag vill som sagt bara ha sagt att det är en konstig känsla som jag inte kan beskriva med andra ord.
Lite tur var det ändå att de två satt där på golvet annars hade jag väl bara gått ut ur dörrarna som ingenting och ja, då kanske jag hade ångrat mig i efterhand att jag inte tog något "större" farväl av skolan. Att sitta där och prata med de var ett bra avslut på min tid i skolan här.

Halv 3 ska jag ta s-bahn med Inga och Janne in till stan och där ska vi titta på något konstgalleri och sen ska vi shoppa. En timme senare kommer Jule och Jorun med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback