Tillbaka till startsidan

6. Juni 2011 - Deutschland

Grattis på er 5-års dag snusmumrikaaaar!


Minns vad jag gjorde förra året denna dagen.. jag var betjänt :D haha, eller servitris heter det kanske? nej vad fan.. jag minns inte alls. Jag minns att jag hjälpte till, men minns inte om jag serverade mat o.O?

Hur som helst.. om dagen idag då.
Det är hemskt vad jag på senare tid har fått höra.. eller ja okej, kanske inte hemskt mycket, men ändå mycket.. att vi måste träffas snart. Jasså, det tycker du?
Förra veckan var det J. Imorse var det K och hon bara "till helgen?" ähhh.. jasså, helt plötsligt, bara sådär så ska jag ta mig tid till dig i helgen? Ska man skratta eller gråta? Om jag inte hörde fel var det de som åkte till Travemünde i helgen och inte nämnde ett ord om det, precis som alla andra gånger de gör någonting. Hur som helst så ville jag markera min punkt litegrann men inte vara ovänlig och sa något i stil med att det kunde vi absolut göra men jag har inte tid i helgen och ja... helger går inte mer för har inte mycket tid kvar. Så, så är det med det.
Därefter när jag kommer in till religionen möter jag Jo och hon säger samma sak. Fast inleder med den härliga frågan som får mig att känna mig så älskad här.. "när åker du hem?" Nej, skämt å sido.. i alla fall så tyckte hon med att vi skulle hitta på något tillsammans och jag sa bara "javisst, fast har inte tid på helger mer". Mot henne känner jag ingen större ogillning åt, för hon har inte varit vid min sida sedan början eftersom hon med gjorde ett utbyte i Australien när jag anlände här, och ja sen har vi försökt sätta upp tider men det har misslyckats.
Pratar sedan med det andra J:et på religion och då säger hon att R tycker att det är synd att vi inte har träffats så mycket, och snart är tiden ute. Det är synd för att hon är så kass på att höra av sig dessutom.
Mot henne har jag heller ingen större ogillning för någonstans. Har vetat hur hon är och jag kunde bSara ana att hon var en sådan som är kass på att höra av sig, och jag vet att jag är inte mycket bättre. Alltså känner jag där att vi ligger på samma nivå. Vi har liksom inte gjort varandra besviken eller satt upp förhoppningar om en superbra vänskap eller sådär liksom. Trist att hon säger det till J bara och inte till mig.. för då kan vi inte göra så mycket åt det.

Så alltså känner jag lite att jag det jag satt och knackade in i huvudet på mig för några månader sedan för att inte bli galen och känna mig som ett missfoster och oälskad, det gjorde jag helt rätt i att knacka in. Alltså "det är de som går miste om en härlig person, för jag är inte så pjåkig jag. Hade de bara gett mig chansen så hade de fått så mycket av mig, för jag har mycket att ge... men nej, alltså går de miste om rätt mycket och det är deras förlust. Jag behöver inte de." /egoisten.
men tro mig.. ni hade gjort samma sak. Alltså är ett utbytesår en jävla egokick, därför man tvingas ställa sig i speglen och säga jag är vacker in och ut. Alltså inte bokstavligt talat då, men ni fattar.


För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Hade som sagt religion och sedan var det tyska där vi lyssnade.. eller nej, jag lyssnade inte.. på en historia och till slut var det engelska där vi fick en uppgift och eftersom det var så varmt så orkade inte ens läraren prata om det i slutet så hon sa till oss att vi fick gå.
Kören blev "Inställd" för min del, och ni kan ju alla lista ut vad det betydeer, eller hur? hehe..
Här hemma satt jag och pyssla med min hemlighet och sen åt jag.
Ikväll är jag slö och orkar inte röra ett finger mer. Annika ringde mig förresten tidigare och vi bestämde att vi imorgon gör Zumba och nästa vecka på tisdagen åker vi till Bremen!

PEACE OUT




Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket din fina fis <3

2011-06-08 @ 23:28:15
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback