Tillbaka till startsidan

Tålamod, tålamod, tålamod?


(nej mitt hår är inte grönt egentligen)

JAG ORKAR INTE MER.
Läste i en bok att svenskar är tålmodiga och när jag tänker efter, trots att jag vet att många i Sverige påstår att de är otåliga, så är de faktiskt ändå rätt tålmodiga till skillnad från t.ex. här. När något inte passar så säger man det direkt här. Sen erkänn.. Står ni ensamma i en kö så är ni inte otrevliga för det ifall något oväntat skulle dyka upp, trots att du känner dig så fruktansvärt besvärad av att stå i den förbannat långa kön, eller hur?
Sen klagar man ju såklart. Fast det gör man gärna därefter eller ifall nu någon står bredvid en så klagar man lite smått till den via blickar eller sådär.

Hur som helst så studstas det med en jävla, irriterande boll därute och jag håller på att gå i bitar. Vill bara hoppa upp ur sängen och stå och hoppa och skrika "kan ni sluta med den där jääääääääääävla bollen?????????? om ni måste studsa den sådär så gör det för fan någon annanstans!!!!!!!!!!!!!!!" ahhh, jag blir galen.
*BOMS........ BOMS...........BOMS..........................................BOMS.........................BOMS*

Jaja, struntsamma nu. Nu slutade också, men det börjar väl snart igen antar jag. Småungar slutar inte i första taget.

Förresten så blev det ingen kör. Birte körde dit mig för hon skulle ändå ner och handla. 3 minuter i 4 så var vi två pers. Därefter dök det inte upp många till så läraren tyckte inte det var lönt utan lät oss gå.
EN SAK TILL BARA!!!!!!! jag vet inte om jag är på dåligt humör idag eller ifall saker som jag bara ogillar så mycket händer på samma dag. I alla fall... innan jag gick ut genom dörren så tilltalar läraren mig och frågar mig om jag nu kunde bränna en CD med bilder ifrån körlägret. Då säger jag lugnt. "Ja det kan jag göra." Bra. stopp. Fråga inte mer nu lilla du för alla tittar. "jo amanda.. du åker väl på klassresa nästa gång?" hon undrade alltså när jag då skulle ge den till henne.
FAN kände jag. Började svara att jag kunde ge den till Jorun och så gav hon den sen till henne. På något vänster så blev allting jättefel och jag vill inte hata mig för det där men det IRRITERAR MIG SÅ JÄVLA MYCKET SÅ NI INTE FATTAR. Jag kunde inte alls formulera mig mer. Jag pratade som om jag precis hade kommit till Tyskland. VARFÖR? DÄRFÖR DE DÄR IDIOTERNA STÅR OCH STIRRAR ÖGONEN UR SIG PÅ MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! varför är de sådan jävla psykon som aldrig kan prata med mig men när det kommer till min tyska... ja då ... då jävlar blir de intresserade. Då blir de knäpptysta. De kan inte börja ett samtal med mig alltså men de vill gärna höra på när jag för en konversation med någon annan. SHIT... JAG ÄR INGEN ALIEN.
Jag blir så arg för att jag lyckas sabba det med.
De gör mig så nervös så allt blir fel och då kan jag aldrig visa de att jag faktiskt kan bra tyska nu. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Alltså regel nummer ett till andra att lära sig: när en försöker sig på att prata ett språk i ett utland. SLUTA STIRRA. Antar att svenskar egentligen är lika bra på det som tyskar, fast just nu känns det omöjligt, men det är det nog inte.

Efter kören gick jag i alla fall och handla.
Snacka om att jag beundrar dig nu mamma. När man står där i affären och ska handla lite mer än ett choklad så märker man att det är värsta konsten. Okej att jag hade med mig en inköpningslista men det finns ju hundra olika sorters grädde och hundra olika potatisar, samt bakpulver, osv.
Så en fråga nu som jag ber någon att besvara som jag inte listade ut i affären och får gå och handla imorgon.
Grädde till tårta och grädde i en pajdeg.. jag fattar ingenting. Hur hittar man vad man ska använda till vad? är det matgrädde till pajdegen eller vad?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback