Tillbaka till startsidan

4. März 2011 - Deutschland

2 Mars - På rasten gick jag och kollade om eleverna som jag gör ett grupparbete med i 9onde klass var där och nej det var de inte, de var sjuka, sa en tjej. Vi skulle ha intervjuat en bonde efter skolan men eftersom de var sjuka så antog jag att det ställdes in. Det säger väl säg själv, eller?
Så efter skolan cyklade jag hem och mötte Birte i dörren, hon skulle hämta Lennart.
Senare på dagen åkte vi till ett köpcenter som jag aldrig tidigare har varit på och alla var glada och sådär. Speciellt de två eftersom de var så spända inför deras resa till Amerika och det gjorde mig med glad att se de så glada, som de var!
På kvällen gick vi alla till en Himalaya restaurang och åt. Det var Andy som bjöd. (Kais kollega från Amerika)
Det var en fin kväll och Kai pratade lite med mig om hur det nu kändes att bli "ensam". Jag har ändrat uppfattning hörrni. Jag tycker det är lite jobbigt att vara ensam. Inte för att det är svårt på dagarna eller så, men när det börjar bli mörkt. Fy. Kommer ju aldrig kunna bo själv.
I alla fall så har han nämt några gånger att om det är något så är det bara till att ringa! och ja, det är väl en trygghet ändå, haha. Men han kan inte göra något åt min mörkrädsla tyvärr, haha. Det är nog i för sig mest jag själv som har fixat den rädslan med hjälp av skräckfilmer. Blä.

Efter restaurangen så började alla packa och jag satte mig på mitt rum i brist på att veta vart jag annars skulle ta vägen. Kai kommer in lite senare framåt kvällen och pratade litegrann.
Sen blev det tyst och alla sov.

3 Mars - Sa hej till en av tjejerna i skolan idag - hon jag gör grupparbetet med och hon som klagade på min tyska och tyckte hon själv är så jävla cool. Och vet ni vad? hon ler knappt tillbaks utan bara kollar. Vilket äckel? Vem är det som har rätt till att göra så av oss två egentligen? Seeee... där har ni ett tecken på hur jävla omogna och otrevliga vissa kan vara här. Antar att hon med gjorde det för att jag aldrig kom dit igår - till intervjun. Men då kan hon ju för fan med få faktan på bordet - Att jag hade annat viktigt för mig och jag hade aldrig sagt ja till att träffas kl 5 (!), trodde vi skulle göra det vid 2-tiden. Och sen dessutom de var ju sjuka, vad ville hon att jag skulle tro? jag är väl då fan heller en tankeläsare. Åh, jag tycker så illa om henne alltså, usch, fy och spott.

Sa hejdå till alla på morgonen med. Jag tyckte det var rätt sorligt, trots att det kanske inte var det. Först kramade jag Kai och sen Lenni. Sen kommer Andy och nästan kväver mig med en sådan typisk amerikansk björnkram, haha. och sen Birtes riktiga mammakram, kan inte förklara den på annat sätt, men ni vet vad jag menar. Tycktes mig också lite vatten i ögonen på henne, men kan varit mina egna som var lite vattniga.
Lämnade huset för att gå till skolan och i dörren står Kai och Lenni och vinkar länge och när jag precis tänker att de npg har gått in nu så skriker Lenni bakom mig "tschüüüüüss!!!"/"hejdååååå!!!" Auuww. Jag fällde några tårar.

Efter skolan så åkte jag hem och kände mig lite ensam, men satte igång en tvätt, åt pizza och pluggade inför biologiprovet.
Sen fick jag göra vid mig och precis när jag är klar så ringer det på dörren. Min kontaktperson står i dörren. Hon skulle hämta upp mig för vi skulle kolla på balett tillsammans med hennes utbytesstudent från Amerika.
Så vi åker iväg och först är det tyst i bilen men efter tankstället så börjas det pratas mer.
Ska träffa de efter lovet och mitt seminar med.

4 Mars - idag. Jag skrev biologitestet idag. Fy sjutton, det var inte lätt. Äsch, jag gjorde mitt bästa och jag vet att jag åtminstonde inte har 0 p, så bara det gör mig lite glad, att jag faktiskt lyckas få 1p, mer än så kräver jag nog faktiskt inte, haha.
efter Biologin fick vi en uppgift eftersom läraren inte var där och sen lektionen därefter skulle vi ha en vikarie och jag bara kände, nej jag har fått nog med denna skolas sätt att hålla kvar elever när det är så himla onödigt. Jag stannade kvar lite då vi skulle göra uppgiften, men sen åkte jag hem.

Ikväll ska jag troligtvis se bio med Leah, hennes mamma och hennes mammas väninna.


Nu ska jag städa rummet lite, hade jag tänkt. Ha det fint!
Nu är det bara 123 dagar kvar hörrni!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback