Tillbaka till startsidan

Knasigt det blev

(av någon anledning så vill inte min text fungera med enter-knappen? så det blir sådana här sammanpressade texter hela tiden, som man inte orkar läsa)
Nej, gårdagen blev inte alls som planerad. En oerhört sjuk dag men ack så jädrans bra!
Det började med att jag gick ut och satte mig i mitt lilla palats (hehe), solade (vafan.. 1 oktober i short???) och pluggade tysk grammatik. Efter ett tag kommer mamma och pratar med mig och nämner "skulle inte du vara med Gaberiella idag?"
Alltså att planera något mer än 2v innan bestämd tid... alltså sådant glömmer jag. Så jag rusade ju därifrån. Satte på datorn för att se ifall hon hade skrivit något och ringde henne samtidigt. I mejlet hade hon skrivit att hon var i Malmö 14.45, då var klockan 14.46... he-he. Nåja, tåget var i alla fall lite försenat.
Bytade snabbt om kläder och rakade benen i all hast. Vill inte gå med håriga ben i stan. Där går min gräns och sen kunde jag ju inte ta på mig långa byxor eftersom det var så varmt!
Pappa körde mig in och han försökte ta en snabbare väg men så kom vägarbete och han körde fel och allt blev klyddigt, men tillslut kom jag ju fram till centralen.
Vi gick sedan runt på stan och pratade massa babbel om allt och inget, så som tjejer gör, hehe. Det är verkligen så himla sjukt med Gabriella för jag har träffat henne 3 gånger (med igår) och snackat lite via facebook, men ändå känns det som att vi har varit vänner i alla evighet! Antingen är det för att vi har utbytesår gemensamt eller så är det någonting annat, eller så är det både och.
Gårdagens bästa händelse: Jag och Gabriella hade tidigare pratat om att när den situationen uppstår när man inte fattar så säger man ändå att man gör tillslut. bara för att det blir pinsamt efter 3ggrs frågande utav "Va? vad sa du? ursäkta men vad säger du??" Sen skulle vi ju såklart få vara med om den någon minut efteråt, då jag ska beställa på espresso house. "...också vill jag ha en frapino". Killen i kassan säger någonting som både jag och Gabbi uppfattar som att det kommer att dröja. Det gör det ju alltid tänker jag, så jag säger bara "jaja". Killen säger då någonting nytt och jag står typ som ett frågetecken, för jag fattar det fortfarande på samma sätt, som tidigare. Tillslut hittar han nya, lite mer tydliga ord "alltså jag kan inte göra den!". Men säg det då från början, tänker jag. Sen ska jag då beställa någonting nytt, men eftersom detta redan hade dröjt så länge  så blev jag ju stressad utav kön. Det stora problemet i det hela är att jag tycker inte om varma drycker och kaffe och  stället "espresso house" tycker ju om att sälja sådant, som man förstår på namnet. Det där med kaffet slog inte in i huvudet på mig just då så jag frågade bara efter vad dom hade som var kallt. Återigen hör jag knappt vad killen säger och jag trodde jag beställde någon vaniljdricka. Jo, det gjorde jag till viss del, men.... ISLATTE VANLIJ. Alltså herregud! Smaklig måltid Amanda...
Nåja, då blir det plugg och städedag idag istället. Ahh, idag har jag ingen ork bara. Haha... hur typiskt är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback